Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.30.3.07

Analiza koautorstva na radovima u časopisima iz obrazovnih znanosti autora iz europskih postsocijalističkih zemalja

Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Maja Jokić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Marina Martinčević ; Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 2.135 Kb

str. 593-614

preuzimanja: 149

citiraj


Sažetak

U ovom radu analizira se aspekt koautorstva na radovima
(n = 3017) u znanstvenim časopisima (n = 384) u polju
obrazovnih znanosti autora iz 15 postsocijalističkih zemalja
od 1996. do 2019. godine. Kvantitativni podaci proizlaze iz
baze Scopus, a dopunjeni su strukturiranim intervjuima
provedenima sa 10 znanstvenika. Svrha istraživanja jest
opisati koautorstvo adresirane skupine znanstvenika te
utvrditi njegov odjek objavljenih radova u znanstvenoj
zajednici. Utvrđeno je da koautorstvo znanstvenika iz
postsocijalističkih zemalja s kolegama iz zapadnih zemalja
pridonosi većoj vidljivosti rezultata znanstvenih istraživanja u
znanstvenoj zajednici. Rezultati upozoravaju na nedovoljnu
zastupljenost međunarodnih koautorstava i slabu
zastupljenost autora iz postsocijalističkih zemalja u
međunarodno relevantnim časopisima, što se odražava na
njihovu slabu citiranost i vidljivost u široj znanstvenoj
zajednici.

Ključne riječi

obrazovne znanosti, europske postsocijalističke zemlje, suradnja, autorstvo, znanstveni časopisi

Hrčak ID:

263236

URI

https://hrcak.srce.hr/263236

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 392 *