Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/fi41305

Strategije gledanja. Prilog o političkim elementima postmoderne umjetnosti

Katarina Rukavina orcid id orcid.org/0000-0003-3973-7651 ; Sveučilište u Rijeci, Akademija primijenjenih umjetnosti, Slavka Krautzeka 83, HR–51000 Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 346 Kb

str. 549-564

preuzimanja: 124

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 346 Kb

str. 560-560

preuzimanja: 73

citiraj


Sažetak

Rad istražuje model društvenosti, interakcije i participacije kao političke elemente postmoderne umjetnosti. Postmoderno stanje nastupa nakon propasti glavne ideje modernizma, što se temelji na vjeri u napredak i emancipaciju čovječanstva odnosno nakon kraha velikih spekulativnih pripovijesti poput idealizma, scijentizma, marksizma ili utopije o promjeni svijeta pomoću umjetnosti. Otuda se kao opće mjesto nadaje teza da umjetnost nema više onu ulogu kakva joj se pripisivala od XIX. stoljeća nadalje, kao što je politička borba, kritika društva ili socijalni angažman, odnosno da više nema funkciju kritike, onoga što upozorava i što se avangardno suprotstavlja svemu postojećem. Nasuprot takvom stavu, rad nastoji podastrijeti kritički i politički potencijal postmoderne umjetnosti, pri čemu se usmjerava na umjetničku praksu nakon 1990-ih te njezino isticanje relacija, susreta i interakcije s publikom. Riječ je o aproprijaciji avangardnih strategija, ali s povijesnim odmakom i drukčijim kontekstom.

Ključne riječi

avangarda, interaktivna umjetnost, participativna umjetnost, modernizam, postmodernizam, publika

Hrčak ID:

264359

URI

https://hrcak.srce.hr/264359

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 411 *