Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.59.2.7

Geografija nemjesta; analiza Arena Centra u Zagrebu (makrorazina)

Karlo Mak orcid id orcid.org/0000-0001-7058-0299 ; Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Samobor, Hrvatska
Martina Jakovčić orcid id orcid.org/0000-0001-5555-4383 ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Geografski odsjek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 7.335 Kb

str. 273-292

preuzimanja: 119

citiraj


Sažetak

Na temelju Augéovog koncepta nemjesta osmišljen je interpretativni model analize
trgovačkog centra (mikrorazina) te urbanog prostora koji se oko njega stvara (makrorazina). U
svrhu funkcionalnog povezivanja tih dviju razina upotrijebljen je De Certeauov koncept potrošačke
proizvodnje, prema kojem ljudi nisu tek pasivni konzumenti prostora, već nepredvidljivim
prostornim ponašanjem sudjeluju u kreaciji nestabilnih prostornih veza i odnosa. Model
je primijenjen na slučaju zagrebačkog Arena Centra. Ovaj rad donosi rezultate istraživanja na
makrorazini, a temelji se na markerima tranzitnosti koje posjetitelji centra ostavljaju u prostoru.
Oni su detektirani terenskim istraživanjem, kartiranjem, fotografiranjem i metodom promatranja.
Dokazano je da trgovački centar tendira okolni prostor transformirati u nemjesto,
kao i da nemjesta imaju sklonost agregiranja, o čemu svjedoče raznorodne prostorne oznake
tranzitnosti, kao i dinamične morfološke, funkcionalne i demografske promjene.

Ključne riječi

nemjesto, potrošačka proizvodnja, trgovački centar, Arena, Lanište, Jaruščica

Hrčak ID:

265451

URI

https://hrcak.srce.hr/265451

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 342 *