Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.59.2.7
Geografija nemjesta; analiza Arena Centra u Zagrebu (makrorazina)
Karlo Mak
orcid.org/0000-0001-7058-0299
; Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Samobor, Hrvatska
Martina Jakovčić
orcid.org/0000-0001-5555-4383
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Geografski odsjek, Hrvatska
Sažetak
Na temelju Augéovog koncepta nemjesta osmišljen je interpretativni model analize
trgovačkog centra (mikrorazina) te urbanog prostora koji se oko njega stvara (makrorazina). U
svrhu funkcionalnog povezivanja tih dviju razina upotrijebljen je De Certeauov koncept potrošačke
proizvodnje, prema kojem ljudi nisu tek pasivni konzumenti prostora, već nepredvidljivim
prostornim ponašanjem sudjeluju u kreaciji nestabilnih prostornih veza i odnosa. Model
je primijenjen na slučaju zagrebačkog Arena Centra. Ovaj rad donosi rezultate istraživanja na
makrorazini, a temelji se na markerima tranzitnosti koje posjetitelji centra ostavljaju u prostoru.
Oni su detektirani terenskim istraživanjem, kartiranjem, fotografiranjem i metodom promatranja.
Dokazano je da trgovački centar tendira okolni prostor transformirati u nemjesto,
kao i da nemjesta imaju sklonost agregiranja, o čemu svjedoče raznorodne prostorne oznake
tranzitnosti, kao i dinamične morfološke, funkcionalne i demografske promjene.
Ključne riječi
nemjesto; potrošačka proizvodnja; trgovački centar; Arena; Lanište; Jaruščica
Hrčak ID:
265451
URI
Datum izdavanja:
12.11.2021.
Posjeta: 1.821 *