Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.70.2.3

Od uprave do studenta: tri perspektive o ljudskim pravima u visokom obrazovanju

Željka Ivković Hodžić orcid id orcid.org/0000-0002-9393-9433 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Marina Matešić orcid id orcid.org/0000-0001-6400-9678 ; Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 362 Kb

str. 57-82

preuzimanja: 35

citiraj


Sažetak

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o ljudskim pravima provedenog tijekom 2018. i 2019. na učiteljskim fakultetima te studijima psihologije, pedagogije i socijalnog rada u Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati zastupljenost ishoda učenja o ljudskim pravima na navedenim studijima s posebnim osvrtom na dječja prava, dječju participaciju te koncept djeteta kao aktivnoga građanina, uobičajenima u diskursu suvremene paradigme djetinjstva. Istraživanje je provedeno mješovitom metodom te je primijenjena triangulacija s trima različitim izvorima ispitanika: anketa sa sveučilišnim nastavnicima, intervjui s predstavnicima studijskih programa te anketa sa studentima, pri čemu su se svi tipovi podataka u analizi tretirali kao ravnopravni. Različiti tipovi podataka pokazali su neujednačene perspektive između institucionalnih aktera, ali i sličnosti sveučilišne populacije s drugim razinama obrazovnog sustava.

Ključne riječi

dječja prava, ljudska prava, odgajateljska profesija, učiteljska profesija, visoko obrazovanje

Hrčak ID:

265564

URI

https://hrcak.srce.hr/265564

Posjeta: 81 *