Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/tab.18.2021.2

Korištenje pitanja s desyouka za izlaganje problema u akademskim usmenim izlaganjima: na temelju ispitivanja korpusa i prakse u nastavi japanskoga jezika

Keiko Hori


Puni tekst: japanski pdf 839 Kb

str. 133-156

preuzimanja: 602

citiraj


Sažetak

U usmenim akademskim prezentacijama na japanskome jeziku učinkovito je koristiti retoričko pitanje s desyouka za izlaganje istraživačkog problema, no ta upotreba nije jasno objašnjena u nastavi japanskoga kao stranog jezika. Ovaj rad najprije daje pregled o tome kako se u nastavi poučavaju pitanja s desyouka, a zatim ispituje kako se pitanja s desyouka zapravo koriste na temelju podataka iz Korpusa spontanoga japanskoga jezika. Osim toga, u nastavi japanskoga za naprednu razinu učenja uvedeno je poučavanje postavljanja pitanja, nakon čega su učenici vježbali sastavljati pitanja s desyouka, a zatim su usmeno prezentirali svoje istraživanje. Rezulati analize pokazuju da je određeni broj učenika u usmenoj prezentaciji koristio retoričko pitanje s desyouka. Stoga se iz ovoga istraživanja može zaključiti da ekspicitno objašnjenje o tome kako postavljati pitanja s desyouka može pridonijeti poboljšanju vještine usmene prezentacije kod učenika japanskog kao stranog jezika.

Ključne riječi

pitanje s desyouka; postavljanje pitanja; Korpus spontanoga japanskog jezika (CSJ); akademska usmena prezentacija; komunikacija; tehnika formuliranja pitanja (QFT)

Hrčak ID:

265775

URI

https://hrcak.srce.hr/265775

Datum izdavanja:

24.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: japanski engleski

Posjeta: 1.300 *