Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/tab.18.2021.2
Korištenje pitanja s desyouka za izlaganje problema u akademskim usmenim izlaganjima: na temelju ispitivanja korpusa i prakse u nastavi japanskoga jezika
Keiko Hori
Sažetak
U usmenim akademskim prezentacijama na japanskome jeziku učinkovito je koristiti retoričko pitanje s desyouka za izlaganje istraživačkog problema, no ta upotreba nije jasno objašnjena u nastavi japanskoga kao stranog jezika. Ovaj rad najprije daje pregled o tome kako se u nastavi poučavaju pitanja s desyouka, a zatim ispituje kako se pitanja s desyouka zapravo koriste na temelju podataka iz Korpusa spontanoga japanskoga jezika. Osim toga, u nastavi japanskoga za naprednu razinu učenja uvedeno je poučavanje postavljanja pitanja, nakon čega su učenici vježbali sastavljati pitanja s desyouka, a zatim su usmeno prezentirali svoje istraživanje. Rezulati analize pokazuju da je određeni broj učenika u usmenoj prezentaciji koristio retoričko pitanje s desyouka. Stoga se iz ovoga istraživanja može zaključiti da ekspicitno objašnjenje o tome kako postavljati pitanja s desyouka može pridonijeti poboljšanju vještine usmene prezentacije kod učenika japanskog kao stranog jezika.
Ključne riječi
pitanje s desyouka; postavljanje pitanja; Korpus spontanoga japanskog jezika (CSJ); akademska usmena prezentacija; komunikacija; tehnika formuliranja pitanja (QFT)
Hrčak ID:
265775
URI
Datum izdavanja:
24.11.2021.
Posjeta: 2.300 *