Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zastupljenost lektirnih naslova u školskoj knjižnici kao kriterij odabira učitelja za obvezan popis lektire

Vjekoslava Jurdana orcid id orcid.org/0000-0003-2277-3795 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Hrvatska
Sandra Kadum orcid id orcid.org/0000-0002-8441-0896 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Daniela Lovreković


Puni tekst: hrvatski pdf 382 Kb

str. 75-87

preuzimanja: 377

citiraj


Sažetak

Školska lektira dio je programa književnosti Hrvatskoga jezika te u radu prikazujemo prema kojim kriterijima se biraju djela za popis lektire. Rezultati istraživanja ukazuju nam na to da su učitelji razredne nastave uglavnom zadovoljni trenutnim obveznim popisom lektire zadanim Nastavnim planom i programom za osnovnu školu, no smatraju da bi se trebala uvesti i nešto novija i modernija djela u navedeni popis. Većini učitelja dostupna su sva djela s navedenoga obveznoga popisa. Popis lektire poželjno bi bilo mijenjati kroz godine, međutim rezultati istraživanja nam pokazuju da učitelji kada jednom sastave popis lektire za pojedini razred, isti taj popis ponavljaju na više učeničkih generacija. Nadalje, učitelji razredne nastave održavaju sat lektire u školskoj knjižnici u prosjeku jednom do dva puta u jednoj školskoj godini, no većina smatra da bi satovi lektire bili kvalitetniji kada bi ih svaki put mogli održati u školskoj knjižnici. Ispitanici, kao poticaj djeci na čitanje, predlažu razne radionice, čitateljske proslave, prezentacije o omiljenim knjigama i slično, u što se sve mogu uključiti i roditelji jer upravo su učitelji, knjižničari i roditelji oni koji trebaju u djeci probuditi ljubav prema knjizi i interesu za čitanjem već od samih početaka.

Ključne riječi

niži razredi osnovne škole; školska lektira; popis lektire; školska knjižnica

Hrčak ID:

266360

URI

https://hrcak.srce.hr/266360

Datum izdavanja:

6.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 955 *