Kroatologija, Vol. 12 No. 2. - 3., 2021.
Izvorni znanstveni članak
Zastupljenost lektirnih naslova u školskoj knjižnici kao kriterij odabira učitelja za obvezan popis lektire
Vjekoslava Jurdana
orcid.org/0000-0003-2277-3795
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Hrvatska
Sandra Kadum
orcid.org/0000-0002-8441-0896
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Daniela Lovreković
Sažetak
Školska lektira dio je programa književnosti Hrvatskoga jezika te u radu prikazujemo prema kojim kriterijima se biraju djela za popis lektire. Rezultati istraživanja ukazuju nam na to da su učitelji razredne nastave uglavnom zadovoljni trenutnim obveznim popisom lektire zadanim Nastavnim planom i programom za osnovnu školu, no smatraju da bi se trebala uvesti i nešto novija i modernija djela u navedeni popis. Većini učitelja dostupna su sva djela s navedenoga obveznoga popisa. Popis lektire poželjno bi bilo mijenjati kroz godine, međutim rezultati istraživanja nam pokazuju da učitelji kada jednom sastave popis lektire za pojedini razred, isti taj popis ponavljaju na više učeničkih generacija. Nadalje, učitelji razredne nastave održavaju sat lektire u školskoj knjižnici u prosjeku jednom do dva puta u jednoj školskoj godini, no većina smatra da bi satovi lektire bili kvalitetniji kada bi ih svaki put mogli održati u školskoj knjižnici. Ispitanici, kao poticaj djeci na čitanje, predlažu razne radionice, čitateljske proslave, prezentacije o omiljenim knjigama i slično, u što se sve mogu uključiti i roditelji jer upravo su učitelji, knjižničari i roditelji oni koji trebaju u djeci probuditi ljubav prema knjizi i interesu za čitanjem već od samih početaka.
Ključne riječi
niži razredi osnovne škole; školska lektira; popis lektire; školska knjižnica
Hrčak ID:
266360
URI
Datum izdavanja:
6.12.2021.
Posjeta: 1.629 *