Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4151

Učinak modela razvoja vodstva na meku vještinu vodstva srednjoškolaca

Rima Kamaeva ; Department of Tatar Philology, Yеlabuga Institute of the Kazan Federal University Kazanskaya St., 89, 423600, Yelabuga, Russia, Russian Federation
Marina Zemsh ; Department of Psychology and Social Pedagogy, State Humanitarian University of Technology, Zavodskaya Str., 27/39, 142632, Orekhovo-Zuevo, Russia, Russian Federation
Suriya Gilmanshina ; Department of Chemical Education, Kazan (Volga region) Federal University Kremlyovskaya Str., 18, 420008, Kazan, Russia, Russian Federation
Tatyana Galich ; Department of theory and methodology of pre-school and primary school education, Yеlabuga Institute of the Kazan Federal University Kazanskaya Str., 89, 423827, Yelabuga, Russia, Russian Federation


Puni tekst: engleski pdf 253 Kb

str. 877-902

preuzimanja: 328

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 877-902

preuzimanja: 234

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada opisati model učinkovitoga razvoja osobina vodstva učenika
u procesu stjecanja „mekih vještina“. Istraživanje je provedeno u Školi 98 i Liceju
177 (Kazan), a obuhvatilo je ukupno 144 učenika od osmoga do desetoga razreda.
Istraživanje se sastojalo od dijagnostičke, eksperimentalne i završne faze. Razina
vodstva srednjoškolaca utvrđena je tijekom dijagnostičke faze prema metodi koju
su razvili Zharikov i Krushelnitsky. Model je testiran i uveden u srednjoškolski
obrazovni sustav u eksperimentalnoj fazi. Komparativna analiza rezultata dobivenih
u dijagnostičkoj i završnoj fazi u svim razredima pokazuje povećanje broja sudionika s
umjerenim do visokim potencijalom vodstva. Ova je činjenica pokazatelj uspješnosti
primjene modela razvoja vodstva i mogućnosti njegove implementacije u drugim
obrazovnim institucijama. Pretpostavlja se kako bi uvođenje modela razvoja
vodstva doprinijelo daljem poboljšanju karakteristika vođenja i „mekih vještina“
među učenicima. Rezultati ove studije mogu se upotrijebiti kao referenca za dalja
istraživanja u ovom području.

Ključne riječi

obrazovani proces; razvoj vodstva; oblikovanje vještina; obrazovanje učenika; meke vještine

Hrčak ID:

266856

URI

https://hrcak.srce.hr/266856

Datum izdavanja:

17.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.427 *