Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21861/HGG.2021.83.02.05

Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća

Ivan Ivić orcid id orcid.org/0000-0003-3904-4150 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska
Ružica Vuk orcid id orcid.org/0000-0002-8856-2184 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 946 Kb

str. 103-132

preuzimanja: 1.031

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 946 Kb

str. 103-132

preuzimanja: 334

citiraj


Sažetak

Metodika geografije razmjerno je mlada znanstvena disciplina unutar znanstvenoga polja geografije koja tek u posljednjih nekoliko desetljeća doživljava svoju punu znanstvenu afirmaciju. U prvim desetljećima znanstvena produkcija bila je usmjerena na radove koji primarno problematiziraju nastavu geografije, ali daljnji razvoj discipline upućuje na tendencije izdvajanja edukacijske geografije kao zasebna znanstvenoga sklopa i grane unutar navedenoga polja. S obzirom na navedeno stvara se potreba rekapitulacije znanstvene produkcije i najvažnijih spoznaja ove geografske znanstvene discipline u posljednjih pedeset godina. Pregled znanstvenih i znanstveno-stručnih radova metodike geografije i edukacijske geografije upućuje na svojevrsnu tematsku i metodološku promjenu paradigme koja počinje zahvaćati teme i objekte istraživanja znatno šire od učionice i nastave geografije. Primjetna promjena prevladavajućega znanstvenog interesa s pitanja kurikuluma i organizacije nastave prema istraživanjima ljudskih potencijala, organizacije obrazovne funkcije u prostoru te postignuća učenika upućuje na kontinuiran i stabilan razvoj.

Ključne riječi

nastava geografije; metodika geografije; edukacijska geografija; kurikulum; Hrvatska

Hrčak ID:

268192

URI

https://hrcak.srce.hr/268192

Datum izdavanja:

23.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.004 *