Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.13

Empirijska analiza usporedbe ekstrinzičnih i intrinzičnih motivacijskih čimbenika između poduzetnika i intrapoduzetnika

Mladen Turuk orcid id orcid.org/0000-0002-1204-3855 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Bojan Morić Milovanović orcid id orcid.org/0000-0001-7676-6983 ; Institut za javne financije
Tihana Galić


Puni tekst: hrvatski pdf 571 Kb

str. 195-211

preuzimanja: 333

citiraj


Sažetak

Motivacija predstavlja čimbenik koji izaziva određeno željeno ponašanje, pri čemu različiti čimbenici određuju željeno ponašanje kod različitih tipova promatranih ekonomskih subjekata. Cilj rada je steći dublje razumijevanje glavnih razlika motivacije poduzetnika i intrapoduzetnika. U radu je pružen teorijski prikaz poduzetnika i intrapoduzetnikate su navedene najznačajnije sadržajne teorije motivacije. Također, u radu su prikazani različiti čimbenici motivacije koji su korišteni u istraživanju. Od ekstrizičnih motivacijskih čimbenika ispitivali su se novčana nagrada, izazov i trening, dok su se intrizični čimbenici ispitivali kroz moć, pripadnost i priznanje. Kako bi se ustanovilo navedeno provedeno je kvalitativno istraživanje te je u namjernom uzorku metodom polustandardiziranog intervjua ispitan utjecaj intrizičnih i ekstrizičnih čimbenika na motivaciju poduzetnika i intrapoduzetnika. Ustanovljeno je kako su poduzetnici više motivirani novcem i moći u usporedbi s onim što motivira intrapoduzetnike, a to su izazov i priznanje. Što se tiče treninga, pripadnosti i uspjeha, ti su faktori bili jednako motivirajući za poduzetnike i za intrapoduzetnike.

Ključne riječi

korporativno poduzetništvo; poduzetnik; intrapoduzetnik; kvalitativno istraživanje; motivacija

Hrčak ID:

269343

URI

https://hrcak.srce.hr/269343

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.034 *