Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.13
Empirijska analiza usporedbe ekstrinzičnih i intrinzičnih motivacijskih čimbenika između poduzetnika i intrapoduzetnika
Mladen Turuk
orcid.org/0000-0002-1204-3855
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Bojan Morić Milovanović
orcid.org/0000-0001-7676-6983
; Institut za javne financije
Tihana Galić
Sažetak
Motivacija predstavlja čimbenik koji izaziva određeno željeno ponašanje, pri čemu različiti čimbenici određuju željeno ponašanje kod različitih tipova promatranih ekonomskih subjekata. Cilj rada je steći dublje razumijevanje glavnih razlika motivacije poduzetnika i intrapoduzetnika. U radu je pružen teorijski prikaz poduzetnika i intrapoduzetnikate su navedene najznačajnije sadržajne teorije motivacije. Također, u radu su prikazani različiti čimbenici motivacije koji su korišteni u istraživanju. Od ekstrizičnih motivacijskih čimbenika ispitivali su se novčana nagrada, izazov i trening, dok su se intrizični čimbenici ispitivali kroz moć, pripadnost i priznanje. Kako bi se ustanovilo navedeno provedeno je kvalitativno istraživanje te je u namjernom uzorku metodom polustandardiziranog intervjua ispitan utjecaj intrizičnih i ekstrizičnih čimbenika na motivaciju poduzetnika i intrapoduzetnika. Ustanovljeno je kako su poduzetnici više motivirani novcem i moći u usporedbi s onim što motivira intrapoduzetnike, a to su izazov i priznanje. Što se tiče treninga, pripadnosti i uspjeha, ti su faktori bili jednako motivirajući za poduzetnike i za intrapoduzetnike.
Ključne riječi
korporativno poduzetništvo; poduzetnik; intrapoduzetnik; kvalitativno istraživanje; motivacija
Hrčak ID:
269343
URI
Datum izdavanja:
28.12.2021.
Posjeta: 1.610 *