Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20210270

Obrazovna uloga javnog servisa i komunikacijski izazovi medijski posredovane nastave

Vlatka Šelimber orcid id orcid.org/0000-0003-1570-568X ; Poslijediplomski interdisciplinarni sveučilišni studij Komunikologija, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (doktorandica),
Igor Šelimber


Puni tekst: hrvatski pdf 469 Kb

str. 52-65

preuzimanja: 299

citiraj


Sažetak

Tijekom prvog vala pandemije koronavirusa u 2020. godini učitelji su pripremali nastavne jedinice koje su
učenici pratili putem interneta ili televizijskih kanala. U ovom radu pozornost će se usmjeriti na obrazovnu ulogu javnog servisa u suvremenom svijetu u odnosu na mogućnosti koje pružaju nove tehnologije.
Istovremeno, ispitat će se s kojim su se izazovima susreli učitelji koji su nastavu pripremali i provodili u
novim okolnostima. Metodom polustrukturiranog intervjua s četiri učiteljice razredne nastave koje su
pripremale ili provodile nastavu putem javnog servisa, pružit će se uvid u moguće metodološke razlike u
pripremanju i izvođenju nastave s učenicima kada se ona odvija neposredno i putem medija, a predstavit
će se i komunikacijski izazovi koje takav način rada stavlja pred učitelje. Cilj rada je razmotriti ulogu javnog
servisa u obrazovanju te komunikacijske i metodološke izazove koji se pojavljuju u medijski posredovanom nastavnom procesu, utvrditi prednosti i nedostaci takve nastave te njezin utjecaj na realizaciju
odgojno-obrazovnih ishoda u Kurikulu. Iskustvo nastave na daljinu, koja je u drugom valu pandemije za
učenike nižih razreda zamijenila, prema preporukama, uobičajeni model nastave u školi, daje naslutiti da
je neposrednost u komunikaciji s učenicima najbolji oblik odgojno-obrazovnog procesa. Ipak, postavlja se
pitanje za budućnost: može li se medijski posredovana nastava jednako kvalitetno pripremiti i provesti kao
i nastava u učionici ili je za kvalitetan odgojno-obrazovni proces nužna neposredna komunikacija licem
u lice? O tome će se promišljati jer pravo djece na temeljno obrazovanje koje je kvalitetno i dostupno
treba zaštititi u svim okolnostima, pa tako i u postpandemijskom svijetu.

Ključne riječi

javni medijski servis; obrazovanje; nastava na daljinu; medijski posredovana nastava; odgojno-obrazovni proces; komunikacija

Hrčak ID:

270149

URI

https://hrcak.srce.hr/270149

Datum izdavanja:

31.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 813 *