Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.13

Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: Povijesno-komparativna analiza

Morana Koludrović orcid id orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Višnja Rajić orcid id orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 368 Kb

str. 11-36

preuzimanja: 878

citiraj


Sažetak

Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno-komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika,povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.

Ključne riječi

kurikulum; nastava usmjerena na učenika; nastavni plan i program; povijesno-komparativna analiza; školski kurikulum; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

Hrčak ID:

271350

URI

https://hrcak.srce.hr/271350

Datum izdavanja:

25.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.612 *