Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi41408

Rekonstruiranje Leibnizove obrazovne teorije. Prilog izučavanju jednog neistraženog dijela Leibnizove filozofije

Saša Popović orcid id orcid.org/0000-0002-8931-8730 ; Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Čika Ljubina 18–20, RS–11000 Beograd


Puni tekst: hrvatski pdf 419 Kb

str. 793-812

preuzimanja: 214

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 419 Kb

str. 812-812

preuzimanja: 98

citiraj


Sažetak

U radu je provedena povijesno-filozofska rekonstrukcija Leibnizove obrazovne teorije. U uvodu se navode egzegetski problemi koji se tiču lociranja Leibnizove »filozofije obrazovanja« unutar šireg korpusa njegovih djela i iznalaženja adekvatnog teorijskog okvira unutar kojega je moguće kontekstualizirati i rekonstruirati Leibnizove misli o obrazovanju. Potom je pokazano da nam taj okvir pruža Leibnizova praktična filozofija, tj. njegove ideje o optimalnoj državi i općem dobru. Analizirane su ključne teze Leibnizove etike i političke filozofije u cilju otkrivanja pozadine ideje o respublica optima i objašnjeno je kakvo bi obrazovanje, slijedeći Leibniza, trebalo biti da bi omogućilo usavršavanje pojedinca i društva te doprinijelo ostvarenju općeg dobra. Na kraju, tvrdi se da je Leibniz u okviru svojega obrazovnog projekta artikulirao prosvjetiteljsku ideju koja je progresivnija od obrazovnih ideja filozofa koje obično asociramo s prosvjetiteljstvom osamnaestog stoljeća.

Ključne riječi

Gottfried Wilhelm Leibniz; obrazovanje; prosvjetna reforma; kurikularna reforma; progres; perfekcionizam; opće dobro; respublica optima; theoria cum praxi

Hrčak ID:

272032

URI

https://hrcak.srce.hr/272032

Datum izdavanja:

7.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 842 *