Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4362

Estetika među nama: cjeloživotno učenje iz prakse

Irene Yi-Ling Yu orcid id orcid.org/0000-0002-9809-3334 ; Yuan Ze University Taiwan PhD student, Doctoral of Philosophy program in Cultural Industries and Cultural Policy 135 Yuan-Tung Road, Chung-Li, Taoyuan, 32003, Taiwan, Republic of China


Puni tekst: engleski pdf 234 Kb

str. 125-143

preuzimanja: 122

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 234 Kb

str. 125-143

preuzimanja: 149

citiraj


Sažetak

Umjetničko obrazovanje u suvremenom svijetu pruža mogućnosti za razvoj
kreativnosti, kritičkoga mišljenja i kritičkoga stava učenika prema umjetnosti i
kulturi. Ipak, razočaranje u svijetu čini estetiku potrebom koju u sadašnje vrijeme
treba kontinuirano definirati. Ograničena i jednostrana priroda tradicionalne
estetike postaje sve očitija, stoga je otežan razvoj estetike na pouzdanoj osnovi
ideala ljepote i umjetnosti. Kasnih 1980-ih godina perceptivno znanje postalo je
ključni pojam o kojemu se često raspravlja u sklopu istraživanja i obrazovanja u
području estetike.
Kreativnost proizlazi iz perceptivnoga znanja, a zasnovana je na popularnom
umjetničkom i estetskom obrazovanju. Kako bi se oblikovalo područje s višestrukom
i apstraktnom strukturom, potrebno je razvijati kreativno mišljenje kroz proces
diversifikacije. Zbog toga što umjetnost ima esencijalno svojstvo (timbar), predložio
sam projekt iz područja likovne umjetnosti i estetike zasnovan na ostvarivanju
umjetničkih ciljeva u poučavanju likovne umjetnosti i na estetskom susretu s
politikom, društvom, povijesti, kulturom i okolinom. Eksperimentalni program
realiziran je u Nacionalnom tajvanskom muzeju likovnih umjetnosti.
Rezultati istraživanja potvrđuju da obrazovanje u području estetske percepcije može
imati pozitivne učinke na učeničke poglede na umjetnosti i na cjelokupnu popularnost
povezanoga učenja. Primjeri razvijanja estetskoga doživljaja i estetske percepcije
mogu se koristiti kao smjernice za ostvarivanje umjetničkoga i multikulturnoga
obrazovanja. Dobro zaokruženo i otvoreno obrazovanje (od politike, društva, povijesti,
kulture, okoline itd.) postalo je prag za kontinuirani razvoj inteligencije i mišljenja.

Ključne riječi

novi senzibilitet; praksa; pronalazak značenja; razmišljanje u slikama; zaista vidjeti

Hrčak ID:

272158

URI

https://hrcak.srce.hr/272158

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 788 *