Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4436

Strategije prikazivanja prostora u likovnim djelima djece u dobi od četiri do šest godina

Tomaž Zupančić ; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Matjaž Duh ; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 707 Kb

str. 1171-1204

preuzimanja: 420

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 707 Kb

str. 1171-1204

preuzimanja: 182

citiraj


Sažetak

U istraživanju smo pratili načine izražavanja prostora na crtežima djece u dobi
od 4 do 6 godina. Nastojali smo odrediti strategije interpretacije prostora u ciljnoj
grupi. Cilj istraživanja bio je produbiti naše razumijevanje razvoja dječjega prikaza
prostora i time utjecati na razvoj likovne metodike predškolske dobi. Istraživanje je
provedeno na uzorku od osamsto sedam djece. Istraživanje je pokazalo kako djeca
u dobi od 4 do 6 godina uglavnom prikazuju prostor u odnosu gore-dolje. Također
je utvrđeno da prikazivanje prostora na razini 3D prikaza gotovo i ne postoji.
Djeca uglavnom ne pokazuju interes za prikazivanjem prostora u svojim crtežima,
razvojno raniji modusi prikaza prostora nestaju, dok se složeniji razvijaju. Također
smo otkrili da nema statistički značajne razlike u prikazivanju prostora u ovoj dobi
s obzirom na spol. Uz to, na području likovne pedagogije pokušali smo razviti nova
didaktička načela i pristupe koji se temelje na rezultatima statističkih analiza.

Ključne riječi

crtanje; dijete predšolske dobi; pedagogija; umjetnički razvoj

Hrčak ID:

272634

URI

https://hrcak.srce.hr/272634

Datum izdavanja:

30.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.434 *