Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v23i4.4314
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj: pregled literature
Marija Sablić
orcid.org/0000-0002-6750-4364
; Faculty of Humanities and Social Sciences in Osijek Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Lorenza Jägera 9, 31000 Osijek, Croatia
Andrea Migles
; Slavonska ulica 6, 31300 Beli Manastir, Croatia
Višnja Rajić
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Interkulturalizam kao znanstveni i praktični pristup kulturnoj raznolikosti
podrazumijeva pozitivan i aktivan odnos između skupina i pojedinaca koji se
međusobno razlikuju prema određenim obilježjima (nacionalne, etničke, rasne,
religijske, spolne i druge razlike). U ostvarivanju ideje interkulturalnosti značajnu
ulogu ima odgojno-obrazovni sustav. Odgoj i obrazovanje za interkulturalnost
predstavlja model poučavanja koji uključuje stvaranje konstruktivnoga dijaloga,
razumijevanje različitih kultura, jednakopravnost svih građana te slobodno formiranje
identiteta. Cilj je rada pružiti sustavni pregled domaće znanstvene i stručne
literature o interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj. U radu se razmatra
teorijsko određenje interkulturalizma i bliskih mu pojmova, kao i interkulturalni
pristup odgoju i obrazovanju. Sustavnim pregledom literature analizirano je 28
radova koji sadrže relevantne informacije i spoznaje o istraživanoj temi. Budući
da radovi razmatraju različita područja interkulturalnoga odgoja i obrazovanja,
u svrhu preglednosti i analize podijeljeni su u nekoliko područja: Interkulturalna
kompetencija, Interkulturalizam u nastavi, Interkulturalni kurikul, Interkulturalna i
osjetljivost i socijalna distanca te Interkulturalizam u nastavi glazbe.
Ključne riječi
Hrčak ID:
272638
URI
Datum izdavanja:
30.12.2021.
Posjeta: 2.213 *