Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/ai.3204

Stres i emocije u školi – percepcija zaposlenika i načini oporavka u funkciji psihološkog procvata

Tomislav Cerinski ; OŠ Pavao Belas, Brdovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 251 Kb

str. 157-184

preuzimanja: 437

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja jest ispitati razlike u percepciji doživljenog stresa, načinima oporavka od stresa različitih grupa zaposlenika u školama, psihološkog procvata, zadovoljstva životom, pozitivnih i negativnih
emocija s obzirom na vrstu zaposlenja i radni staž. Drugi cilj istraživanja hijerarhijskom je regresijskom analizom ispitati doprinos spola, radnoga staža, zadovoljstva životom, emocija, doživljenog stresa i načina oporavka od stresa objašnjenju psihološkog procvata zaposlenika. Korištena je skala doživljenog stresa, skala zadovoljstva životom, PANAS skala, skala oporavka od doživljenog stresa i skala psihološkog procvata. Istraživanje je provedeno u petnaest osnovnih škola na ukupno 190 sudionika (166 žena i 24 muškarca). Među učiteljima i tehničkim osobljem razlike su utvrđene u psihološkom procvatu koji je viši kod učitelja, dok u razini zadovoljstva životom, pozitivnim i negativnom emocijama, doživljenom stresu i načinima oporavka od stresa razlike nisu utvrđene. Razlike s obzirom na radni staž u školi utvrđene su u psihološkom procvatu, zadovoljstvu životom i pozitivnim emocijama koji su viši kod ispitanika s manje radnoga staža u školi. Rezultati hijerarhijske regresijske analize ukazuju da se najveći dio psihološkog procvata učitelja može pojasniti pomoću zadovoljstva životom i pozitivnih emocija, dok se za tehničko osoblje pojašnjava pomoću zadovoljstva životom, doživljenog stresa, pozitivnih i negativnih emocija.

Ključne riječi

emocije; oporavak od posla; psihološki procvat; stres; škola; zadovoljstvo životom

Hrčak ID:

272676

URI

https://hrcak.srce.hr/272676

Datum izdavanja:

17.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.032 *