Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/sv.71.1.12

Vršnjačko nasilje i učenička percepcija školske klime

Karlo Bojčić orcid id orcid.org/0000-0001-7901-8833 ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Sanela Mandić Vidaković orcid id orcid.org/0000-0002-4428-6229 ; Osnovna škola Dore Pejačević, Našice


Puni tekst: hrvatski pdf 433 Kb

str. 70-83

preuzimanja: 1.620

citiraj


Sažetak

Rad analizira anketno istraživanje o iskustvima učenika s vršnjačkim nasiljem i njihovu percepciju školske klime. Istraživanje je provedeno na uzorku od 186 učenika predmetne nastave jedne osnovne škole u Našicama u dobi od 11 do 15 godina. Cilj je rada ispitati odnos doživljenog i počinjenog vršnjačkog nasilja u školi s učeničkom procjenom školske klime te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u doživljavanju i činjenju vršnjačkog nasilja s obzirom na spol, dob i školski uspjeh učenika. Utvrđena je statistički značajna razlika prema spolu i školskom uspjehu u učestalosti viktimizacije i činjenju vršnjačkog nasilja u proteklih sedam dana. Utvrđena je i značajna, laka povezanost između učestalosti doživljenog i počinjenog vršnjačkog nasilja u školi te percepcije negativne školske klime. Iz rezultata proizlazi važnost usmjeravanja preventivnih programa na različite sastavnice školske klime od učenika, učitelja, roditelja i međuljudskih odnosa svih dionika škole do organizacijske strukture škole.

Ključne riječi

nasilje, vršnjaci, učenici osnovne škole, viktimizacija

Hrčak ID:

278597

URI

https://hrcak.srce.hr/278597

Datum izdavanja:

2.6.2022.

Posjeta: 2.404 *