Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Tradicijska igra u odgojno-obrazovnom procesu predškolske ustanove s ciljem očuvanja nematerijalne kulturne baštine

Andriana Marušić
Tonća Jukić orcid id orcid.org/0000-0002-9184-9856 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 115-132

preuzimanja: 794

citiraj


Sažetak

Očuvanje kulturne baštine strateški je resurs za održivost Europe, a predstavlja i jednu od temeljnih vrijednosti hrvatske obrazovne politike. U radu se prikazuje akcijsko istraživanje provedeno u DV „Vrtuljak“, Područnom vrtiću „Sv. Martin“ u Splitsko-dalmatinskoj županiji s mješovitom skupinom djece starijeg uzrasta (N = 16). Cilj je bio istražiti proces dječjeg razumijevanja baštine te potaknuti interes djece za lokalne tradicijske igre, njihovo redefiniranje i buduće korištenje njima. Istraživanje je pokazalo da, uvođenjem tradicijskih igara u odgojno-obrazovni proces, djeca iskustveno produbljuju svoje spoznaje o baštini, osjećaju zadovoljstvo u tradicijskim igrama i njihovu modificiranju prema autentičnim uvjetima te pokazuju interes za korištenje tradicijskim igrama u budućnosti. Zaključuje se kako provedba akcijskih istraživanja može biti dobar put za stvaranje čvrste veze s baštinom i dobar početni zalog njezina očuvanja.

Ključne riječi

akcijsko istraživanje; dječja igra; običaj; održivi razvoj; tradicija

Hrčak ID:

279088

URI

https://hrcak.srce.hr/279088

Datum izdavanja:

5.6.2022.

Posjeta: 1.296 *