Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.4
Primjena Rasch modeliranja u analizi netočnih odgovora studenata na pitanja višestrukog izbora: Primjer iz valne optike
Džana Salibašić Glamočić
orcid.org/0000-0001-7648-8207
; Faculty of Science, University of Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Vanes Mešić
orcid.org/0000-0003-3337-3471
; Faculty of Science, University of Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Analiza studentskih poteškoća vezanih za određenu nastavnu temu može pomoći predavaču u stjecanju boljeg uvida u studentsko razumijevanje određene teme, što je preduvjet za visokokvalitetnu nastavu. Svrha ovog istraživanja sastojala se u demonstriranju načina na koji analize ometača mogu biti iskorištene za identificiranje studentskih poteškoća u određenom području. Kako bismo mogli provoditi invarijantna mjerenja i lako povezati studentske poteškoće s razinama njihovih postignuća, odlučili smo se studiju provesti u okviru Rasch formalizma. Naše istraživanje obuhvatilo je 14 zadataka iz područja valne optike i 286 studenata s pet sveučilišta u Sloveniji, Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini. Rasch modeliranje korišteno je za procjenu težine zadataka i sposobnosti studenata, kao i za kreiranje krivulja vjerojatnosti ponuđenih opcija što nam je omogućilo povezivanje razine razumijevanja studenata s izborom pojedinačnih ometača. Utvrđeno je da svih 14 zadataka funkcionira u skladu s Rasch modelom. Za 10 zadataka imali smo ometače koje je odabralo najmanje 25 % studenata. Kod nekoliko od ovih 10 zadataka krivulje vjerojatnosti ponuđenih opcija ukazuju na to da atraktivnost pojedinačnih ometača ovisi o razinama sposobnosti učenika. Možemo zaključiti da analiza ometača primjenom Rasch modeliranja može dati vrlo korisne informacije za diferencijaciju nastave fizike.
Ključne riječi
Rasch modeliranje; analiza ometača; krivulje vjerojatnosti ponuđenih opcija; valna optika
Hrčak ID:
279507
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 1.238 *