Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4162
Realno pozicioniranje vrijednosnih opredjeljenja učitelja
Žana Bojović
orcid.org/0000-0002-4156-9426
; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia
Danijela Vasilijević
; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia
Danijela Sudzilovski
; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31 000 Užice, Serbia
Sažetak
U okvirima teorijske znanstvene sinteze prezentiraju se i obrazlažu različite
klasifikacije vrijednosti i vrijednosnih orijentacija i traži najpovoljnija osnova za
ispitivanje vrijednosti i vrijednosnih orijentacija učitelja1. Na slučajnom uzorku od 408
učitelja središnje i zapadne Srbije, na početku školske 2019./20. godine, a na temelju
Rokeachove liste vrijednosti, izvršeno je empirijsko istraživanje transferzalnoga
tipa, s osnovnim ciljem da se utvrde terminalne i instrumentalne vrijednosti učitelja
različitog broja godina radnoga iskustva. Kod terminalnih vrijednosti, sve skupine
ispitanih učitelja identično pozicioniraju obiteljsku sigurnost u odnosu na ostale
ispitivane vrijednosti, a kod instrumentalnih vrijednosti učitelji svih skupina jednako
izdvajaju: poštenje, odgovornost, ambicioznost. Dobijeni parametri ANOVA testa
i F vrijednosti između skupina ispitanika pokazali su statističku značajnost u
pozicioniranju terminalnih i instrumentalnih vrijednosti čime smo potvrdili da
godine radnoga skustva učitelja imaju značajan utjcaj na pozicioniranje vrijednosti.
Ključne riječi
hijerarhija; instrumentalne vrijednosti; Rokeachova lista; terminalne vrijednosti
Hrčak ID:
280312
URI
Datum izdavanja:
18.5.2022.
Posjeta: 1.145 *