Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4231

Povezanost akademskih postignuća i tjelesnoga fitnesa kod djece u predadolescentnoj dobi

Črtomir Matejek ; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Jurij Planinšec ; Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 313 Kb

str. 97-126

preuzimanja: 147

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 97-126

preuzimanja: 109

citiraj


Sažetak

Svrha studije bila je utvrditi razlikuju li se djeca u pogledu tjelesnoga fitnesa u
skladu s njihovim akademskim uspjehom iz matematike, jezika (slovenski jezik) i
tjelesne i zdravstvene kulture. Uzorak je obuhvaćao 467 sudionika: 250 dječaka i
217 djevojčica. Kako bi se procijenila razina tjelesnoga fitnesa, provedeno je osam
različitih testova iz testne baterije Eurofit. Akademski uspjeh djece definiran je na
temelju tri kriterija: završne ocjene iz Matematike, završne ocjene iz Slovenskog
jezika i završne ocjena iz Tjelesne i zdravstvene kulture. Provedeni su neovisni t-test
i višestruka regresijska analiza kako bi se utvrdio odnos između različitih testova
tjelesnoga fitnesa i akademskoga uspjeha. Najvažniji nalaz našega istraživanja jest da
je tjelesni fitnes povezan s akademskim uspjehom kod djece u predadolescentnoj dobi.
Djeca s boljim akademskim uspjehom pokazala su bolje rezultate na većini testova
tjelesnoga fitnesa u usporedbi s vršnjacima koji su imali slabiji akademski uspjeh.

Ključne riječi

djetinjstvo; školske ocjene; tjelesne sposobnosti

Hrčak ID:

280314

URI

https://hrcak.srce.hr/280314

Datum izdavanja:

18.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 542 *