Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4282

Odnos učenika prema lektiri i čitanju: percepcija učenika i nastavnika u zagrebačkim srednjim školama

Jelena Pavičić Vukičević orcid id orcid.org/0000-0002-6382-1119 ; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10000 Zagreb, Croatia
Marko Prpić ; Marin Držić Primary School Nalješkovićeva 4, 10000 Zagreb, Croatia
Irena Cajner Mraović ; Faculty of Croatian Studies University of Zagreb Borongajska cesta 83d, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 127-160

preuzimanja: 152

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 127-160

preuzimanja: 95

citiraj


Sažetak

Čitanje je važan i masovni fenomen, no rijetka su znanstvena istraživanja različitih
aspekata čitalačke kulture, poput odnosa učenika prema čitanju školske lektire.
Istraživanja o lektiri u Hrvatskoj najčešće naručuju medijske kuće kako bi na temelju
rezultata objavile senzacionalističke naslove. Rezultati koje medijskim kućama
uručuju agencije za provođenje istraživanja upitne su znanstvene i metodološke
valjanosti. Cilj rada je analizirati kako učenici i nastavnici percipiraju odnos
učenika prema izvršavanju obveza vezanih uz školsku lektiru u svrhu osmišljavanju
učinkovitih strategija čitanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 451 učenika
završnih razreda pet zagrebačkih srednjih škola i 102 nastavnika koji su predavali
učenicima tih završnih razreda tijekom školske godine 2017./2018. Rezultati
istraživanja ukazuju na to da postoji statistički značajna razlika između učenika i
nastavnika u percepciji odnosa učenika prema školskoj lektiri, pri čemu nastavnici
u većoj mjeri od učenika smatraju da učenici u njihovoj školi imaju pozitivan stav
prema školskoj lektiri.

Ključne riječi

čitalačka pismenost; kompetencija iz materinskoga jezika; Nacionalna strategija poticanja čitanja; odgojne teorije; PISA istraživanje

Hrčak ID:

280315

URI

https://hrcak.srce.hr/280315

Datum izdavanja:

18.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 604 *