Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4193

Mišljenja sveučilišnih studenata o mobilnom učenju: kvalitativna metasinteza prema ENTREQ izjavi (2000. – 2020.)

Ali Cin orcid id orcid.org/0000-0001-6578-588X ; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey
Ufuk Özkale ; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey
Cenk Akay orcid id orcid.org/0000-0001-9892-6255 ; Department of Curriculum and Instruction Faculty of Education Mersin University Yenişehir 33110, Mersin, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 519 Kb

str. 297-342

preuzimanja: 228

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 519 Kb

str. 297-342

preuzimanja: 77

citiraj


Sažetak

Razmatrajući koncepte poput e-učenja, mobilnoga učenja, učenja na daljinu
i obrnute učionice, mjesto i važnost tehnologije u obrazovanju već su dugo
vremena fokus istraživanja. Štoviše, tijekom recentne pandemije uzrokovane
pojavom COVID-19 virusa u svijetu, model obrazovanja na daljinu pojavio se
kao alternativa tradicionalnom obrazovnom sustavu učenja licem u lice. Iznad
svega, većina sveučilišta širom svijeta usvojila je obrazovanje na daljinu i upotrebu
mobilnih tehnologija kao neophodne, pa je tako važnost mobilnoga učenja postala
još očitija. Ovim se istraživanjem nastojalo objasniti i raspraviti o rezultatima
postojećih kvalitativnih istraživanja praksi sveučilišnih studenata i razloga zbog
kojih prednost daju mobilnome učenju ili ga ne preferiraju, upotrebom sustavne
istraživačke metode, tj. metasinteze. Rezultati ovoga istraživanja pokazuju da
se razlozi preferiranja mobilnoga učenja mogu klasificirati u sljedeće kategorije:
obrazovani razlozi, komunikacijski razlozi, olakšavanje života i uvjerenja. S
druge strane, razlozi nepreferiranja mobilnoga učenja klasificirani su u kategorije
tehničkih problema, ekonomskih problema, ergonomskih problema, uvjerenja i
oslanjanja na obrazovanje licem u lice. Osim podudarnosti dobivenih rezultata
s onima u literaturi, ova je studija usmjerila pozornost na stvaranje prilika
za upotrebu obrazovanih aplikacija mobilnoga učenja, na pitanje sigurnosti
osobnih podataka i otpor edukatora prema tehnologiji. Jedan od zaključaka
ovoga istraživanja je i postojanje dvojakoga razumijevanja mobilnoga učenja, tj.
percepcije m-učenja kao uštede ili gubitka vremena.

Ključne riječi

kvalitativni rezultati; metasinteza; mobilno učenje; sveučilišni studenti

Hrčak ID:

280321

URI

https://hrcak.srce.hr/280321

Datum izdavanja:

18.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 595 *