Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4453

Strateški cilj Hrvatskoga jezika u srednjoj školi od 70-ih g. XX. st. do 2020. godine

Zdenka Burda orcid id orcid.org/0000-0002-6322-9828 ; Vladimir Prelog Science School Ulica grada Vukovara 269, 10 000 Zagreb, Croatia
Marko Alerić ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb Ivana Lučića 3, 10 000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 287 Kb

str. 37-68

preuzimanja: 116

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 287 Kb

str. 37-68

preuzimanja: 68

citiraj


Sažetak

Rad se bavi proučavanjem strateškoga cilja (svrhe) kao glavne odrednice nastavne
teorije i prakse Hrvatskoga jezika. Cilj proučavanja bio je utvrditi kako su u
srednjoškolskim planovima i programima Hrvatskoga jezika od 70-ih g. XX. st. do
2020. g. postavljeni strateški ciljevi i u kojoj su mjeri bili povezani s učinkovitošću
nastave. Na temelju literature i refleksije osobne nastavne prakse utvrđeni su kriteriji
vrednovanja strateškoga cilja Hrvatskoga jezika. Analizirani su, klasificirani,
uspoređeni i vrednovani srednjoškolski planovi i programi Hrvatskoga jezika iz 1974.,
1984., programske inačice od 1990. do 1995., potom ona iz 2003. g. i Kurikulum
Hrvatskoga jezika iz 2019. godine. Potvrđena je hipoteza da u srednjoškolskim
planovima i programima Hrvatskoga jezika od sedamdesetih godina XX. st. do 2020.
g. odredba svrhe nije kvalitetno postavljena. Ni u jednom od njih nisu zadovoljeni svi
kriteriji za definiranje svrhe. U socijalizmu se potiskivala bit predmeta, u demokratskoj
Hrvatskoj programi se s obzirom na definiranje svrhe poboljšavaju, no ta se tendencija
zaustavlja u Kurikulumu.

Ključne riječi

jezična pismenost; komunikacijski pristup; materinski jezik; nastavni plan i program; svrha

Hrčak ID:

280322

URI

https://hrcak.srce.hr/280322

Datum izdavanja:

18.5.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 530 *