Pregledni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.4
POTREBE I PONAŠANJE POTROŠAČA – PRIMJER COCA-COLE
Boris Marjanović
orcid.org/0000-0002-1132-6079
; Istarsko veleučilište – Università Istriana di scenze applicate, Pula, Hrvatska
Bojan Stanimirović
Sažetak
Za postizanje konkurentske prednosti izuzetno je važno prepoznati potrebe potrošača bolje od konkurencije i definirati kriterije vrijednosti koje potrošači primjenjuju pri vrednovanju alternativa. Iz analize u ovome radu pokušalo se identificirati potrebe koje Coca-Cola ispunjava na temelju kriterija obilježja proizvoda i ostalih aktivnosti koje su sistematizirane prema Maslowljevoj hijerarhiji. Utvrđeno je postojanje cijelog niza mogućih potreba. Naime, potrebe se u najmanjoj mjeri klasificiraju u kategoriju fizioloških potreba, što iznenađuje jer napitak ipak služi za zadovoljenje temeljne potrebe gašenja žeđi, a u najvećoj se mjeri odnose na potrebe za samoaktualizacijom. Moguće je zaključiti da kola napitci zadovoljavaju cijeli jedan skup potreba potrošača, a ne samo jednu potrebu.
Ključne riječi
marketing, potrebe, ponašanje potrošača, Coca-Cola, Maslovljeva hijerarhija potreba.
Hrčak ID:
280510
URI
Datum izdavanja:
16.7.2022.
Posjeta: 2.690 *