Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i2.4451
Što jest, a što nije matematičko modeliranje u razrednoj nastavi: mišljenja slovenskih i hrvatskih učitelja razredne nastave
Mateja Sabo Junger
orcid.org/0000-0002-1403-3693
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Alenka Lipovec
; Faculty of Natural Sciences and Mathematics University of Maribor Koroška cesta 160, 2000 Maribor, Slovenia
Sažetak
Svakodnevno se susrećemo s raznim preprekama i zadatcima koje svjesno ili nesvjesno
rješavamo uz pomoć matematike. Matematičko modeliranje u nastavi važan je
interaktivan proces u kojem se učenici upoznavaju s problemima iz stvarnoga svijeta i
svojega okruženja. Čitavo obrazovanje polako teži boljem obrazovanju učenika o temi
rješavanja problema, uključujući matematičko modeliranje, ali to još nije praksa u
nižim razredima osnovnih škola. Naše istraživanje opisuje što je zapravo matematičko
modeliranje u osnovnoj školi te njegove prednosti i poteškoće, sa stajališta učitelja
razredne nastave. Istraživanje je provedeno na 1000 učitelja razredne nastave iz
Hrvatske i Slovenije. Rezultati istraživanja ne pokazuju gotovo nikakve razlike
prema zemlji podrijetla, iako smo ih očekivali budući da je Slovenija prethodno uvela
matematičko modeliranje u svoje kurikule. Rezultati također ukazuju na to da su
učitelji prilično neobrazovani po pitanju matematičkoga modeliranja i poteškoća koje
bi mogle nastati njegovim uvođenjem u učionice. Također se može izvijestiti da su
učitelji željni i spremni za obrazovanje o navedenoj temi te u većini pokazuju interes
za dodatno, prijeko potrebno, obrazovanje o matematičkom modeliranju.
Ključne riječi
matematika; matematički modeli; međudržavna usporedba; obrazovanje učitelja; osnovna škola
Hrčak ID:
280647
URI
Datum izdavanja:
15.7.2022.
Posjeta: 977 *