Skip to the main content

Professional paper

KAKO PREPOZNATI ODNOSE MEĐU UČENICIMA?

Vandy Šinigoj Franko ; OŠ Raka


Full text: croatian pdf 361 Kb

page 515-521

downloads: 955

cite


Abstract

Svaki učitelj nastoji osigurati dobre odnosno kvalitetne međusobne odnose u razredu, a time i pozitivnu razrednu klimu. Dobri odnosi također utječu na postignuća učenika u učenju. Međutim, nije sve tako jednostavno kao što se čini. Što učiniti ako su učenici međusobno zavađeni, ne pomažu jedni drugima i ne prihvaćaju se međusobno? Za dobre odnose najprije moramo ispitati položaj svakog pojedinačnog učenika u razredu. Neki se odnosi mogu zapaziti bez mnogo truda, dok su drugi skriveni. Pri prepoznavanju odnosa možemo si pomoći sociometrijom, jednom od novijih tehnika prikupljanja podataka i istraživanja odnosa u skupini. Zahvaljujući ovoj tehnici utvrđujemo položaj pojedinačnog učenika u skupini (popularnost, isključenost, usamljenost) i povezanost (koheziju) cijele skupine. Srećom, odnosi među učenicima nisu nešto što ostaje trajno, jer se mijenjaju pod utjecajem mnogih čimbenika. O učitelju ovisi hoće li prepoznati odnose među učenicima, proniknuti u njih i značajno pomoći djeci u poboljšanju odnosa i povezivanju sa svojim prijateljima.

Keywords

učenici, odnosi, sociometrija, popularnost (prihvaćenost od strane skupine), isključenost

Hrčak ID:

281254

URI

https://hrcak.srce.hr/281254

Publication date:

26.8.2022.

Visits: 1.210 *