Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4317

Čimbenici koji utječu na akademsku uspješnost međunarodnih studenata u Kini: teorija pristupa razumnoga djelovanja

Waqas Khuram orcid id orcid.org/0000-0002-8940-6802 ; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Yanqing Wang ; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Muhammad Adeel Anjum orcid id orcid.org/0000-0003-4668-5116 ; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Aisha Khalid orcid id orcid.org/0000-0002-8940-6802 ; School of Management Harbin Normal University Shida Rd, Hulan District Harbin, Heilongjiang 150080, China


Puni tekst: engleski pdf 323 Kb

str. 831-859

preuzimanja: 200

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 323 Kb

str. 831-859

preuzimanja: 120

citiraj


Sažetak

Ovo je istraživanje imalo za cilj istražiti čimbenike koji utječu na akademsku
izvedbu međunarodnih doktorskih studija u Kini. Konkretno, koristeći uvide iz teorije
razumnoga djelovanja, u ovoj se studiji analiziralo međudjelovanje akademskoga
stava, subjektivnih normi, namjere traženja znanja i akademskoga uspjeha. Podatci
su prikupljeni od 415 studenata međunarodnnih doktorskih studija sa šest sveučilišta
u Kini (muškarci = 61,4 %, žene = 38,6 %; Azijci = 45,5 %, Afrikanci = 40 %,
Europljani 9,4 % i Amerikanci 5,1 %). Za analizu podataka korišteni su SPSS (verzija
23) i AMOS (verzija 22). Utvrđeno je da su akademski stav, subjektivne norme i
namjere traženja znanja pozitivno povezani s akademskim uspjehom, a namjere
traženja znanja posreduju u pozitivnim odnosima akademskoga stava i subjektivnih
normi s akademskim uspjehom. Nalazi upućuju na to da su pozitivan stav studentata
prema studiju i subjektivne norme ključni za njihov akademski uspjeh. Raspravljaju
se implikacije za teoriju i praksu.

Ključne riječi

akademski stav; akademski uspjeh; namjera traženja znanja subjektivne norme; studenti; sveučilište

Hrčak ID:

285643

URI

https://hrcak.srce.hr/285643

Datum izdavanja:

16.11.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 635 *