Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4560
Podrška djeci i mladima u suočavanju s gubitcima u školskom kontekstu
Doris Veronika
orcid.org/0000-0003-3692-2632
; University college Aspira Domovinskog rata 65, 21000 Split, Croatia
Lidija Arambašić
; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati stanje vezano uz komunikaciju o gubitcima i tugovanju
djece i mladih u školskom kontekstu u Hrvatskoj. Prigodan uzorak sudionika sastojao
se od 213 prosvjetnih djelatnika koji su ispunjavali anketu Gubitci i tugovanje u
osnovnim školama. Rezultati pokazuju kako se 96,7 % sudionika susrelo s učenikom/
učenicom koji/a se suočava s gubitkom. Samo 7,6 % izjavilo je kako u njihovoj školi
postoji unaprijed određena procedura postupanja kad je u razred uključeno dijete koje
se suočava s gubitkom, a 68,3 % se donekle ili u potpunosti slaže s tvrdnjom da bi se
priključili edukaciji o poučavanju učenika o smrti i drugim gubitcima. Pri kontaktu
s učenicima koji se suočavaju s gubitkom većina učitelja reagira umanjivanjem
težine gubitka, a većina stručnih suradnika dopuštanjem izražavanja misli i osjećaja.
Rezultati upućuju na zaključak da bi prosvjetnim djelatnicima bilo korisno osigurati
edukaciju o gubitcima i tugovanju djece i mladih kako bi mogli djelotvornije i stručnije
pružiti podršku.
Ključne riječi
osnovna škola; percepcija odgojno-obrazovnih djelatnika; pružanje podrške u procesu tugovanja; tugovanje djece i mladih
Hrčak ID:
285644
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 1.037 *