Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4525
Problemi u ponašanju predškolske djece tijekom pandemije COVID-19 u Turskoj: uloga iskustava roditelja s pandemijom koronavirusa i njihove razine depresije, anksioznosti i stresa
Semanur Sancili
orcid.org/0000-0003-4505-5438
; Department of Basic Education Faculty of Education Yildiz Technical University Cifte Havuzlar, YTU-Davutpasa Campus, 34220 Esenler/ Istanbul, Turkey
Mehmet Nur Tugluk
; Department of Basic Education Faculty of Education Yildiz Technical University Cifte Havuzlar, YTU-Davutpasa Campus, 34220 Esenler/ Istanbul, Turkey
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti odnos između iskustava roditelja s pandemijom COVID-19
(Kontakt s virusom, Uvjeti stanovanja i kvaliteta života i Teškoće pandemijskoga
razdoblja) i stresa roditeljstva te razina depresije, anksioznosti i stresa roditelja. U
ovome istraživanju korišten je model korelacijskoga intervjua koji spada u skupinu
kvantitativnih istraživačkih modela. Sudionici su odabrani metodom prigodnoga
uzorkovanja. 307 roditelja djece u dobi od četiri do šest godina odabralo je sudjelovati
u istraživanju (M = 4,94; SD = 0,79). Podatci su sakupljeni online uz upotrebu
sljedećih instrumenata: Obrazac s općim informacijama; COVID-19 upitnik;
Skala stresa roditelja; Skala depresije, anksioznosti i stresa (SDAS21) i Upitnik
snaga i problema (USP). Dobiveni podatci analizirani su u programu SPSS 25.
Rezultati istraživanja nisu pokazali značajan odnos između roditeljskih iskustava
s pandemijom COVID-19 i stresa roditeljstva, tj. dokazano je da kontakt roditelja s
COVID-om ne utječe na njihove razine depresije, anksioznosti i stresa. Ipak, uvjeti
stanovanja i promjenjiva kvaliteta života zbog virusa te doživljene teškoće tijekom
pandemije imaju učinak na razinu anksioznosti i stresa roditelja. Rezultati pokazuju
da kontakt s pandemijom i zbog toga doživljene teškoće roditelja nisu povezane s
problemima u ponašanju djece. S druge strane, rezultati govore uz prilog zajedničkom
značajnom djelovanju roditeljskih iskustava s pandemijom i njihovih razina depresije,
anksioznosti i stresa na probleme u ponašanju djece.
Ključne riječi
pandemija COVID-19; predškolski period; problemi u ponašanju djece; stres roditelja
Hrčak ID:
285648
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 943 *