Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4677
Osnovnoškolska nastava engleskoga i njemačkoga jezika za vrijeme pandemije virusa COVID-19 - implikacije za metodiku stranih jezika
Željka Knežević
orcid.org/0000-0002-1196-1363
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Ana Šenjug Krleža
orcid.org/0000-0003-4137-3682
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Monika Ivančan
; Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
stavilo je učitelje stranih jezika pred neočekivane izazove i usmjerilo fokus na
njihove kompetencije za poučavanje pomoću digitalnih alata. U svrhu stjecanja
uvida u načine na koje su osnovnoškolski učitelji engleskoga i njemačkoga jezika
u Republici Hrvatskoj odgovorili na ove izazove, ispitani su njihova nastavna
praksa i iskustva za vrijeme IOD-a u lockdownu 2020. te samoprocjena njihovih
kompetencija za primjenu digitalne tehnologije u poučavanju. Rezultati pokazuju
da su ispitanici, iako većinom svoje kompetencije za poučavanje pomoću digitalnih
tehnologija procjenjuju na srednjoj razini, nastavne sadržaje najčešće posredovali
pomoću pisanih uputa u Wordu i videa s Youtubea. Isto tako, iako postoje naznake
da su učitelji upoznati s digitalnim alatima za poučavanje, rezultati upućuju na
nedostatak njihovih didaktičko-metodičkih znanja i vještina za primjenu tih alata
u nastavi. Ovakvi nalazi ukazuju na nužnost snažnijega uključivanja pitanja
poučavanja pomoću digitalnih tehnologija u kolegije metodike nastave stranih
jezika.
Ključne riječi
digitalna tehnologija; IOD; kompetencije učitelja
Hrčak ID:
285649
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 1.175 *