Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.2

Pregled istraživanja stavova, ponašanja i znanja nastavnika o internaliziranim poremećajima učenika

Ana Petak orcid id orcid.org/0000-0001-5443-016X ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Borongajska cesta 83d, Zagreb, Hrvatska
Sanja Narić ; Neuropsihijatrijska bolnica „Dr. Ivan Barbot“, Jelengradska 1, Popovača, Hrvatska
Roberta Matković orcid id orcid.org/0000-0002-6967-4148 ; Nastavni zavod za javno zdravstvo, Služba za mentalno zdravlje, Vukovarska 46, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 467 Kb

str. 27-52

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

Manje od polovice učenika s poremećajem i/ili nekim simptomima poremećaja
naposljetku primi adekvatnu podršku, što ukazuje na potrebu za univerzalnim
sustavom probira mentalnog zdravlja u školama. Adekvatna reakcija nastavnika na
internalizirane simptome učenika nerijetko je glavni poticaj za uključivanje učenika
u tretman, stoga je važno istražiti čimbenike koji takvom ponašanju pridonose. Cilj
rada je sažeti postojeća istraživanja ponašanja, stavova i znanja nastavnika o učenicima
s internaliziranim simptomima i poremećajima. Obuhvatom publikacija objavljenih
između 2005. i 2021. godine rad sažima spoznaje o ponašanjima, stavovima i znanjima
nastavnika o internaliziranim simptomima i poremećajima te njihovoj ulozi u procesu
probira na probleme mentalnog zdravlja učenika. Dostupna istraživanja pokazuju da
su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih nego internaliziranih poremećaja i/
ili simptoma, da navode nedostatno znanje te imaju pogrešna uvjerenja o uzrocima i
tijeku poremećaja, što može dovesti do nerazumijevanja njihove ozbiljnosti te kasnog
upućivanja na stručnu procjenu. Nužna su dodatna istraživanja u području.

Ključne riječi

internalizirani poremećaji; nastavnici; učenici; stavovi; ponašanja; znanja

Hrčak ID:

288296

URI

https://hrcak.srce.hr/288296

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 503 *