Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.3

Prihvaćanje i korištenje Scratcha među početnicima u programiranju

Ana Martinović orcid id orcid.org/0000-0003-0698-9924 ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Ruđera Boškovića 33, Hrvatska
Nikola Marangunić ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Splitu, Ruđera Boškovića 33, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 728 Kb

str. 53-79

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

Računalno programiranje razvija vještine rješavanja problema i logičkog zaključivanja
te je njegova integracija u sve obrazovne razine nužna. Međutim, učenje programiranja nije
jednostavno i predstavlja izazov i za učenike i za nastavnike. Zbog svoje jednostavnosti Scratch
se koristi kao uvod u programiranje, a računalne vještine koje učenici razviju u Scratchu mogu
se kasnije primijeniti u drugim programskim jezicima. U ovom radu istraživala se povezanost
četiriju varijabli modela TAM, percipirane korisnosti, percipirane lakoće korištenja, stava prema
korištenju i namjere korištenja programskog jezika Scratch kako bi se otkrio stav i namjera stvarnog
korištenja Scratcha među početnicima u programiranju. Prema kvantitativnim rezultatima
može se jasno reći da su svi učenici voljeli programiranje i željeli su ga poboljšati. Rezultati su,
između ostalog, pokazali i kako učenici smatraju Scratch korisnim i jednostavnim za korištenje,
ali ipak nedovoljno ozbiljnim za učenje drugih tekstualnih programskih jezika.

Ključne riječi

model prihvaćanja tehnologije (TAM); računalno razmišljanje; srednjoškolski učenici; strategije poučavanja; vizualno programiranje

Hrčak ID:

288297

URI

https://hrcak.srce.hr/288297

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 385 *