Educational issues, Vol. 5 No. 2, 2022.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53577/oot.5.2.3
Prihvaćanje i korištenje Scratcha među početnicima u programiranju
Ana Martinović
orcid.org/0000-0003-0698-9924
; Faculty of Science, University of Split, Ruđera Boškovića 33, Croatia
Nikola Marangunić
; Faculty of Science, University of Split, Ruđera Boškovića 33, Croatia
Abstract
Računalno programiranje razvija vještine rješavanja problema i logičkog zaključivanja
te je njegova integracija u sve obrazovne razine nužna. Međutim, učenje programiranja nije
jednostavno i predstavlja izazov i za učenike i za nastavnike. Zbog svoje jednostavnosti Scratch
se koristi kao uvod u programiranje, a računalne vještine koje učenici razviju u Scratchu mogu
se kasnije primijeniti u drugim programskim jezicima. U ovom radu istraživala se povezanost
četiriju varijabli modela TAM, percipirane korisnosti, percipirane lakoće korištenja, stava prema
korištenju i namjere korištenja programskog jezika Scratch kako bi se otkrio stav i namjera stvarnog
korištenja Scratcha među početnicima u programiranju. Prema kvantitativnim rezultatima
može se jasno reći da su svi učenici voljeli programiranje i željeli su ga poboljšati. Rezultati su,
između ostalog, pokazali i kako učenici smatraju Scratch korisnim i jednostavnim za korištenje,
ali ipak nedovoljno ozbiljnim za učenje drugih tekstualnih programskih jezika.
Keywords
model prihvaćanja tehnologije (TAM); računalno razmišljanje; srednjoškolski učenici; strategije poučavanja; vizualno programiranje
Hrčak ID:
288297
URI
Publication date:
4.12.2022.
Visits: 818 *