Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.5

Stavovi učenika o STEM nastavi u Brčko distriktu BiH

Edisa Puška ; 9. osnovna škola Brčko distrikta BiH, Maoča bb, 76120 Brčko distrikt BiH, Bosna i Hercegovina
Adis Puška orcid id orcid.org/0000-0003-3274-0188 ; Vlada Brčko distrikta BiH, Bulevara mira 1, 76120 Brčko distrikt BiH, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 109-129

preuzimanja: 130

citiraj


Sažetak

Znanost i razvoj inženjerske industrije osnova su razvoja svake zemlje. Sve zemlje
su suočene s nedostatkom osoblja u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike.
Stoga mlade ljude treba poticati na nastavak školovanja u tim područjima. Jedan od načina je
integracija STEM nastave u osnovnim i srednjim školama. Bosna i Hercegovina (BiH) uključila
se u svjetske tokove i zajedno sa stranim vladinim i nevladinim organizacijama uvela projekt
ENABLE – BiH kojem je cilj jačanje STEM područja u nastavi i obrazovanju. Istraživanje za
potrebe ovoga rada je provedeno u 9. osnovnoj školi u Brčko distriktu BiH, koja je sudionica u
ovom projektu. Istraženo je postojanje razlike u stavovima učenika o STEM nastavi u odnosu na
način pohađanja nastave, je li riječ o razrednoj ili predmetnoj nastavi. Korištene su 4 varijable
koje su grupirane faktorskom analizom. Analizom je obuhvaćeno 117 učenika koji su ispunili
anketni upitnik preko 80 %. Rezultati su pokazali da jedino u varijabli vrijednost STEM nastave
postoji značajna statistička razlika između ocjena učenika razredne i predmetne nastave. Rezultati
provedenog istraživanja pomoći će u daljnjem razvoju STEM nastave u BiH jer istraživanje
pruža temelj za razumijevanje učeničke prihvaćenosti STEM nastave.

Ključne riječi

Brčko distrikt BiH; predmetna nastava; razredna nastava; STEM

Hrčak ID:

288300

URI

https://hrcak.srce.hr/288300

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 422 *