Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 2, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.2.6
Analiza usklađenosti studijskih programa s odgovarajućom razinom kvalifikacija u Bosni i Hercegovini
Anita Lukenda
orcid.org/0000-0002-7169-4199
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Matice Hrvatske b.b., Mostar, Bosna i Hercegovina
Marija Krešić
orcid.org/0000-0001-7042-9070
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Matice Hrvatske b.b., Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Važan element reforme visokoga obrazovanja u skladu s Bolonjskom deklaracijom
je izrada kvalifikacijskog okvira koji omogućuje prepoznatljivost i usporedivost kvalifikacija
stečenih završetkom svakog od triju ciklusa studiranja. S obzirom na to da je Bosna i Hercegovina
od 2003. godine potpisnica Bolonjske deklaracije, u ovom se radu nastojalo otkriti u kojoj mjeri
odabrani programi nastavničkih studija na Sveučilištu u Mostaru udovoljavaju implementaciji
bolonjskog procesa u Bosni i Hercegovini. Cilj rada bio je utvrditi jesu li kompetencije i ishodi
učenja koji se stječu završetkom drugog ciklusa određenih nastavničkih studija Sveučilišta
u Mostaru usklađeni s deskriptorima koji opisuju sedmu razinu kvalifikacija u Osnovama
kvalifikacijskog okvira u Bosni i Hercegovini, a samim time i s deskriptorima kvalifikacija drugog
ciklusa studiranja Kvalifikacijskog okvira europskog prostora visokog obrazovanja. Na temelju
provedene kvalitativne analize sadržaja odabranih programa nastavničkih studija Sveučilišta
u Mostaru ustvrđeno je da treba uložiti dodatne napore kako bi se postigla veća usklađenost
ishoda učenja i kompetencija tih studija s deskriptorima kvalifikacija navedenih u Osnovama
kvalifikacijskog okvira u Bosni i Hercegovini.
Ključne riječi
Hrčak ID:
288303
URI
Datum izdavanja:
4.12.2022.
Posjeta: 844 *