Stručni rad
https://doi.org/10.31895/hcptbn.17.3-4.2
Prikaz DESIGN procedure za edukaciju “Užina za 5!” namijenjene adolescentima
Iva Dorić
orcid.org/0000-0003-1206-9518
Ana Ilić
orcid.org/0000-0002-7121-7333
Ivana Rumbak
Sažetak
Educiranje adolescenata o pravilnoj prehrani temelj je za stvaranje pravilnih prehrambenih navika i njihovo zadržavanje u odrasloj dobi. Osmišljavanje i provođenje edukacijskih programa zahtijeva financijske i ljudske resurse kao i vrijeme. Zbog toga su edukatori neprestano u potrazi za provjerenim sustavnim procedurama i metodama ne bi li povećali učinkovitost edukacijskih programa. Jedna od njih je DESIGN procedura edukacije u nutricionizmu prema kojoj je za što uspješniju edukaciju važno provesti šest koraka – od identifikacije problema ciljane skupine i specifičnog ponašanja na kojega treba utjecati, preko istraživanja determinanti koje utječu na specifično ponašanje, pravilnog odabira i primjene teorija za promjenu ponašanja, definiranja općih edukacijskih ciljeva, sve do raspisivanja detaljnih edukacijskih planova i osmišljavanja plana evaluacije. Cilj ovoga rada je prikazati primjenu DESIGN procedure edukacije u nutricionizmu na primjeru razvoja edukacijskog programa „Užina za 5!“ namijenjenog adolescentima.
Ključne riječi
edukacija u nutricionizmu; DESIGN procedura; prehrambene navike adolescenata
Hrčak ID:
289518
URI
Datum izdavanja:
22.12.2022.
Posjeta: 782 *