Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.38190/ope.12.2.6
Primjena Q-metodologije u istraživanju percepcije marki automobilskih guma na hrvatskom tržištu
Lucijano Jakšić
; Agencija za mobilnost i programe EU
Matija Kušan
; Europska poslovna škola Zagreb
Kristijan Marenščak
; Europska poslovna škola Zagreb
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju brandova automobilskih guma te time i grupa brandova automobilskih guma kod hrvatskih vozača upotrebom Q-metodologije. Q-metodologija se i dalje smatra avangardnim istraživačkim alatom u društvenim znanostima ali nalazi široku primjenu kod utvrđivanja prevladavajućeg mišljenja kod važnih pitanja. Istraživanjem je utvrđeno 45 brandova automobilskih guma i 7 grupa brandova prisutnih u Hrvatskoj. Vodeći brandovi automobilskih guma očekivano imaju značajno pozitivnu percepciju kod hrvatskih vozača, no u prosjeku rezultata za grupe brandova ostvaruju slabije rezultate. S obzirom da se asortiman podbrandova odnosi na cijeli spektar automobilskih guma po različitim cjenovnim i kvalitativnim razredima, percepciju brandova treba jasno razdvojiti od platežnih mogućnosti vozača. Hrvatskim vozačima je dostupan širok izbor različitih brandova i podbrandova automobilskih guma od kojih im je tek jedan dio poznat.
Ključne riječi
tire brand; Q-methodology; brand perception; Croatian tire market
Hrčak ID:
290005
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 1.034 *