Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PROGRAM PLIVANJA U OSNOVNOJ ŠKOLI S MJERILIMA OCJENJIVANJA PLIVANJA

Bojan Pohar ; Osnovna škola Stara Cerkev, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 240 Kb

str. 766-772

preuzimanja: 176

citiraj


Sažetak

U slovenskoj osnovnoj školi ažuriran nastavni plan iz 2008. godine za tjelesni odgoj određuje da je plivanje dio redovne školske nastave. Škola mora organizirati u prve tri godine (od 1. do 3. razreda) 20-satni tečaj plivanja. Nakon završenog tečaja svi bi učenici trebali biti priviknuti na vodu i trebali bi moći preplivati 25 metara. Jedan od ciljeva jest osvijestiti ih o opasnostima u vodi do mjere da ih znaju prepoznati te da na kupalištu znaju primijeniti sigurnosna i higijenska pravila. U iduće tri godine (od 4. do 6. razreda) škola mora organizirati bar jednu školu u prirodi, ljetnu s plivačkim aktivnostima ili zimsku s tečajem skijanja. Na kraju 6. razreda učenik bi trebao moći preplivati 50 metara i tijekom plivanja izvršiti zadak za sigurnost. Sposoban je neprekidno plivati 10 minuta u dubokoj vodi. Također poštuje pravila o sigurnosti. Nastavni plan u 6. razredu predviđa i državno provjeravanje znanja plivanja.Za učenike koji nisu naučili plivati škola mora organizirati tečaj plivanja u zadnje tri godine osnovnoškolskog obrazovanja (od 7. do 9. razreda). Učenici mogu usavršavati znanje plivanja u okviru sportskih dana i interesnih aktivnosti. Škola u zadnje tri godine može u okviru obveznog izbornog predmeta ponuditi i plivanje ili neke aktivnosti na vodi. Sadržaji plivanja također su dio i drugih jednogodišnjih izbornih predmeta Sport za zdravlje i Sport za opuštanje. (1)

Ključne riječi

plivanje, 20-satni tečaj plivanja, škola u prirodi, 50 metara, plivačke aktivnosti

Hrčak ID:

291350

URI

https://hrcak.srce.hr/291350

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 302 *