Skip to the main content

Professional paper

DJEČJI CRTEŽ

Sandra Kukovec ; Osnovna škola dr. Ljudevita Pivka Ptuj, Slovenija


Full text: croatian pdf 223 Kb

page 883-887

downloads: 578

cite


Abstract

Likovno stvaralaštvo prirodan je dar svakog čovjeka. Sjetite se samo prvih crteža koji su nastali u špiljama pod vještim rukama naših dalekih predaka, kada im nije bilo dostupno znanje o priboru za crtanje, miješanju boja ili ljudskoj psihologiji. Prve pećinske slike vjerojatno su nastale sasvim slučajno, nakon čega je započelo likovno izražavanje zahvaljujući kojem su obilježena sjećanja na određene događaje (lov) ili osobe. O početku likovnog razvoja djeteta govorimo kada mališan shvati da neki predmet ostavlja trag. To se događa kroz igru. Za dijete na ovom stupnju razvoja crtanje ima jednaku važnost kao igra ili kretanje. Većina djece počinje crtati u dobi od 12 do 15 mjeseci. Paralelno s likovnim razvojem odvija se i razvoj govora. Dječji crtež s godinama postaje bogatiji detaljima.Kreiranjem crteža djeca često izražavaju ono što ne mogu ili ne znaju objasniti odnosno opisati riječima. Dakle, dječji crtež ima dijagnostičko i terapeutsko značenje.Prilikom svog likovnog izražavanja, dijete ne stvara crtež slučajno odnosno tek onako. Sve što naslika ili nacrta donosi neko značenje, iako odrasle osobe često ne razumiju i ne znaju otkriti to skriveno značenje.

Keywords

faze likovnog razvoja, dijete, crtež, boje, oblici

Hrčak ID:

291739

URI

https://hrcak.srce.hr/291739

Publication date:

1.3.2023.

Visits: 756 *