Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4558

Mišljenja i stavovi učitelja različite etničke pripadnosti o sadržajima nastave Prirode i društva

Aleksandar Janković ; University of Novi Sad
Đorđe Cvijanović ; Elementary School "Slobodan Bajić Paja"
Josip Ivanović ; University of Novi Sad


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 1175-1203

preuzimanja: 183

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 1175-1203

preuzimanja: 176

citiraj


Sažetak

Provedeno istraživanje, na uzorku od 301 ispitanika srpske, hrvatske i bošnjačke nacionalnosti, imalo je za cilj utvrditi mišljenja i stavove učitelja različite etničke pripadnosti u odnosu na sadržaje nastave Prirode i društva te njihove obrazovno-odgojne utjecaje na učenike mlađe osnovnoškolske dobi, odnosno razredne nastave. Primijenjene su metoda teorijske analize, komparativna metoda i analitičko-deskriptivna metoda, dok je složena i osjetljiva struktura istraživanja uvjetovala primjenu raznovrsnih istraživačkih tehnika i njima pripadajućih instrumenata. Rezultati dobiveni istraživanjem govore da postoji visoka razina tolerancije učitelja različite etničke pripadnosti prema narodima u okružju i odsutnost etničkih stereotipa. Utvrđeno je i da učitelji različitoga državljanstva, odnosno etniciteta, izražavaju statistički značajne razlike prema društvenim sadržajima nastave Prirode i društva. U završnim razmatranjima raspravlja se o teorijskim i praktičnim posljedicama dobivenih rezultata. Zaključuje se da spoznaje do kojih se ovim istraživanjem došlo u praktičnom smislu unaprjeđuju pitanja metodike nastave Prirode i društva te obogaćuju sadržaj metodičkih spoznaja u vezi s razrednom nastavom, a u teorijskom smislu daju doprinos razjašnjavanju značajnih veza i odnosa na planu obrazovno-odgojnih ishoda u društvima na koje se odnosi ovo istraživanje. Rezultati istraživanja ukazuju i na to da je ubuduće potrebno još više obogaćivati i pedagoški inovirati sadržaje nastave Prirode i društva koji potiču učitelje i učenike na nekonfliktne odnose u međusobnoj komunikaciji i u komunikaciji s društveno i kulturno drukčijim skupinama u sredini u kojoj žive, kao i u svijetu uopće.  

Ključne riječi

etnicitet; metodika nastave Prirode i društva; nastavni sadržaji o društvu; stavovi učitelja.

Hrčak ID:

293538

URI

https://hrcak.srce.hr/293538

Datum izdavanja:

21.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 920 *