Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.46672/zsl.7.8.7
Utjecaj pandemije COVID-19 na poslovanje platforme Uber
Joško Lozić
orcid.org/0000-0001-5568-5279
; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Katerina Fotova Čiković
orcid.org/0000-0003-0138-1362
; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Ines Lozić
; Centar za financijska vještačenja, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj je rada analizirati utjecaj pandemije COVID-19 na poslovne rezultate globalne platforme Uber. U tom kontekstu, analizirat će se poslovni rezultati te trendovi broja korisnika prije i za vrijeme trajanja pandemije. U istraživanju se koriste službeni podaci koja je objavila korporacija Uber, a kombiniraju se s znanstvenom literaturom relevantnom za to područje istraživanja. Analiza se temelji na odabranim financijskim pokazateljima koji se stavljaju u odnos s odabranim pokazateljima kretanja broja korisnika. Istraživanje i analiza fokusira se na tri temeljna istraživačka pitanja koja odražavaju svrhu istraživanja. Rezultati istraživanja su pokazali značajan utjecaj pandemije COVID-19 na poslovne rezultate platforme. Isto tako, rezultati istraživanja ukazali su na uspješne menadžerske strategije diversifikacije prihoda kako bi se ublažio negativan utjecaj pandemije na ukupne prihode. Zaključno, COVID-19 značajno se odrazio na poslovni rezultat platforme. S jedne strane, u vrijeme pandemije COVID-19, odnosno zatvaranja gospodarstava, značajno su pali prihodi i broj vožnji u prijevozu putnika. S druge strane, platforma je značajno razvila poslovanje u segmentu prijevoza hrane i drugih potrepština na kućna vrata. Otvaranjem gospodarstava i vraćanjem u životne navike prije pandemije platforma se ubrzano vraća na prijašnje poslovne rezultate.
Ključne riječi
Uber; disrupcija; ekonomija platformi; COVID-19
Hrčak ID:
294119
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 986 *