Izvorni znanstveni članak
RAZUMIJEVANJE TEKSTA ČITANJEM: STATISTIČKA ANALIZA REZULTATA TESTOVA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
Renata Geld
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Mateusz-Milan Stanojević
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja
s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga
izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta
čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika
i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje
je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj
na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca.
Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje
engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim
školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih
jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih
ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom
čitanja kod učenika osnovne škole.
Ključne riječi
osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola
Hrčak ID:
26949
URI
Datum izdavanja:
14.5.2007.
Posjeta: 22.831 *