Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15255/KUI.2022.044

Mehaničko ponašanje dvofaznih čelika pri različitim brzinama naprezanja

Labinot Topilla orcid id orcid.org/0000-0003-2760-0834 ; Nigde Omer Halisdemir University, Mechanical Engineering Department, 51 245, Nigde, Turska
Serkan Toros orcid id orcid.org/0000-0003-0438-2862 ; Nigde Omer Halisdemir University, Mechanical Engineering Department, 51 245, Nigde, Turska


Puni tekst: engleski pdf 3.829 Kb

str. 151-159

preuzimanja: 123

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je analizirati deformiranje troaksijalnih uzoraka dvofaznih čelika DP600 i DP800 pri naprezanju. Mikrostruktura analiziranih čelika uglavnom sastoji od feritne i martenzitne faze. Ti čelici nalaze široku primjenu u automobilskoj industriji koja je u stalnoj potrazi za kvalitetnijim materijalima koji će dovesti do povećanja sigurnosti vozila, zaštite okoliša ili smanjenja potrošnje goriva. U ovom radu su za sve uzorke provedeni jednoosni vlačni testovi pri trima brzinama naprezanja: 0,0083, 0,042 i 0,16 s–1, da bi se odredila mehanička svojstva ispitivanih čelika kao što su naprezanje, deformacija, granica elastičnosti i granica kidanja. Osim toga, metodom konačnih elemenata pomoću Mat_Picewise_Linear_Plasticity_024 modela simulirani su jednoosni vlačni testovi s karakteristikama sličnim eksperimentalnim. Rezultati numeričke simulacije uspoređeni su s eksperimentalnim rezultatima. Usporedba je napravljena pri granici kidanja, a prosječna točnost oba čelika za uzorke standarda (s) bila je < 1 %, za (20a) uzorke 1,50 %, za (4a) uzorke 4 % i za (a) uzorke 3,50 %, ukazujući na prikladnost modela.

Ključne riječi

troosni; dvofazni čelik; numeričke simulacije; brzina deformacije; granica neuspjeha

Hrčak ID:

295664

URI

https://hrcak.srce.hr/295664

Datum izdavanja:

14.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 768 *