Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15255/KUI.2022.044
Mehaničko ponašanje dvofaznih čelika pri različitim brzinama naprezanja
Labinot Topilla
orcid.org/0000-0003-2760-0834
; Nigde Omer Halisdemir University, Mechanical Engineering Department, 51 245, Nigde, Turska
Serkan Toros
orcid.org/0000-0003-0438-2862
; Nigde Omer Halisdemir University, Mechanical Engineering Department, 51 245, Nigde, Turska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je analizirati deformiranje troaksijalnih uzoraka dvofaznih čelika DP600 i DP800 pri naprezanju. Mikrostruktura analiziranih čelika uglavnom sastoji od feritne i martenzitne faze. Ti čelici nalaze široku primjenu u automobilskoj industriji koja je u stalnoj potrazi za kvalitetnijim materijalima koji će dovesti do povećanja sigurnosti vozila, zaštite okoliša ili smanjenja potrošnje goriva. U ovom radu su za sve uzorke provedeni jednoosni vlačni testovi pri trima brzinama naprezanja: 0,0083, 0,042 i 0,16 s–1, da bi se odredila mehanička svojstva ispitivanih čelika kao što su naprezanje, deformacija, granica elastičnosti i granica kidanja. Osim toga, metodom konačnih elemenata pomoću Mat_Picewise_Linear_Plasticity_024 modela simulirani su jednoosni vlačni testovi s karakteristikama sličnim eksperimentalnim. Rezultati numeričke simulacije uspoređeni su s eksperimentalnim rezultatima. Usporedba je napravljena pri granici kidanja, a prosječna točnost oba čelika za uzorke standarda (s) bila je < 1 %, za (20a) uzorke 1,50 %, za (4a) uzorke 4 % i za (a) uzorke 3,50 %, ukazujući na prikladnost modela.
Ključne riječi
troosni; dvofazni čelik; numeričke simulacije; brzina deformacije; granica neuspjeha
Hrčak ID:
295664
URI
Datum izdavanja:
14.3.2023.
Posjeta: 768 *