Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32728/mo.17.2.2022.05

FORMATIVNO VREDNOVANJE U NASTAVI STRANIH JEZIKA: PERSPEKTIVA NASTAVNIKA

Andrea-Beata Jelić orcid id orcid.org/0000-0002-2233-9174 ; Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Josipa Šute ; Osnovna škola Nikole Hribara, Velika Gorica Republika Hrvatska
Ivan Markić orcid id orcid.org/0000-0003-0490-6160 ; Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 173 Kb

str. 83-107

preuzimanja: 652

citiraj


Sažetak

Formativno vrednovanje odvija se tijekom učenja i poučavanja, a usmjereno je na uočavanje snaga i manjkavosti te unaprjeđenje oba procesa. Ključna je suradnja učenika i nastavnika (Martišković, 2019). Formativno je vrednovanje rjeđe zastupljeno od sumativnog iako su nastavnici svjesni njegove važnosti. Na primjeru nastavnika španjolskog kao stranog jezika cilj je bio steći uvid u njihovo poimanje formativnog vrednovanja, nastavnu praksu te samoprocjenu kompetencija za njegovo provođenje. Rezultati ukazuju da su sudionici istraživanja upoznati s pojmom formativnog vrednovanja i prepoznaju njegove prednosti, ali nisu svjesni svih njegovih dimenzija. Ono je zastupljeno u okviru propisanih elementa vrednovanja (ne i svih domena), ali nastavnici smatraju da ne posjeduju znanja i vještine za njegovu primjenu. Zaključno, nastavnicima, ali i učenicima potrebno je dodatno usavršavanje u ovom području na razini inicijalnog i cjeloživotnog obrazovanja u smislu razvoja motivacije i vještina samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja.

Ključne riječi

formativno vrednovanje, nastava stranih jezika, španjolski kao strani jezik, vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje.

Hrčak ID:

296378

URI

https://hrcak.srce.hr/296378

Datum izdavanja:

25.3.2023.

Posjeta: 974 *