Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.9.4

Aktivnosti simuliranog istraživačkog otkrivanja u biologiji kao podrška razvoju kognitivnih procesa više razine

Mihaela Marceljak Ilić orcid id orcid.org/0009-0006-5612-1268 ; XV. gimnazija, Zagreb, Hrvatska
Kristina Trstenjak Šifkovič orcid id orcid.org/0009-0001-3998-4903 ; Srednja škola Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Denis Horvat orcid id orcid.org/0000-0003-4664-0372 ; Srednja škola Čakovec, Čakovec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 791 Kb

str. 35-43

preuzimanja: 182

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 164 Kb

str. 44-46

preuzimanja: 61

citiraj


Sažetak

Pandemija COVID-19 postavila je nastavnicima izazov kako u online okruženju prikladno poučavati i vrednovati, a da se pri tome razvija prirodoznanstvena kompetencija koja, između ostalog, uključuje proceduralnu i metakognitivnu dimenziju znanja. Cilj istraživanja je utvrditi učinkovitost učenja primjenom ASIO modela učenja (Aktivnosti Simuliranog Istraživačkog Otkrivanja u biologiji ) odnosno utvrditi potiče li taj model učenja kognitivne procese više razine. U tu svrhu uspoređivali su se rezultati učenja učenika koji su u online okruženju učili metodom usmenog izlaganja (kontrolna skupina) i rezultati učenja učenika koji su u online okruženju učili primjenom ASIO modela učenja (eksperimentalna skupina). U istraživanju je sudjelovao 181 učenik 4. razreda gimnazije i 275 učenika 3. razreda gimnazije koji su tijekom školske godine 2021./2022 učili ASIO modelom učenja. Rezultati istraživanja pokazuju bolju ukupnu riješenost pisane provjere znanja učenika eksperimentalne skupine kao i bolju riješenost zadataka koji ispituju više kognitivne razine znanja. Analiza rezultata pokazala je da je rješavanje zadataka nakon korištenja ASIO modela učenja uz korištenje BUBO virtualne učionice sveukupno 32 % uspješnije, dok zadaci pojedinih kognitivnih razina imaju čak 45 % bolje rezultate u odnosu na kontrolne skupine.

Ključne riječi

više kognitivne razine znanja; BUBO online platforma za učenje; ASIO model; biologija

Hrčak ID:

296753

URI

https://hrcak.srce.hr/296753

Datum izdavanja:

28.2.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 538 *