Educatio biologiae, No. 9., 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.9.4
Aktivnosti simuliranog istraživačkog otkrivanja u biologiji kao podrška razvoju kognitivnih procesa više razine
Mihaela Marceljak Ilić
orcid.org/0009-0006-5612-1268
; XV. gimnazija, Zagreb, Hrvatska
Kristina Trstenjak Šifkovič
orcid.org/0009-0001-3998-4903
; Srednja škola Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Denis Horvat
orcid.org/0000-0003-4664-0372
; Srednja škola Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
Pandemija COVID-19 postavila je nastavnicima izazov kako u online okruženju prikladno poučavati i vrednovati, a da se pri tome razvija prirodoznanstvena kompetencija koja, između ostalog, uključuje proceduralnu i metakognitivnu dimenziju znanja. Cilj istraživanja je utvrditi učinkovitost učenja primjenom ASIO modela učenja (Aktivnosti Simuliranog Istraživačkog Otkrivanja u biologiji ) odnosno utvrditi potiče li taj model učenja kognitivne procese više razine. U tu svrhu uspoređivali su se rezultati učenja učenika koji su u online okruženju učili metodom usmenog izlaganja (kontrolna skupina) i rezultati učenja učenika koji su u online okruženju učili primjenom ASIO modela učenja (eksperimentalna skupina). U istraživanju je sudjelovao 181 učenik 4. razreda gimnazije i 275 učenika 3. razreda gimnazije koji su tijekom školske godine 2021./2022 učili ASIO modelom učenja. Rezultati istraživanja pokazuju bolju ukupnu riješenost pisane provjere znanja učenika eksperimentalne skupine kao i bolju riješenost zadataka koji ispituju više kognitivne razine znanja. Analiza rezultata pokazala je da je rješavanje zadataka nakon korištenja ASIO modela učenja uz korištenje BUBO virtualne učionice sveukupno 32 % uspješnije, dok zadaci pojedinih kognitivnih razina imaju čak 45 % bolje rezultate u odnosu na kontrolne skupine.
Ključne riječi
više kognitivne razine znanja; BUBO online platforma za učenje; ASIO model; biologija
Hrčak ID:
296753
URI
Datum izdavanja:
28.2.2023.
Posjeta: 1.149 *