Educatio biologiae, No. 9., 2023.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.9.7
Učenje otkrivanjem u izvanučioničkoj nastavi Prirode i društva
Ana Ćaleta
; OŠ Trilj, Trilj
Mila Bulić
orcid.org/0000-0002-8090-897X
; Odsjek za učiteljski studij, Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split; Hrvatska
Ines Radanović
; Biološki odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U današnjim izazovnim vremenima važno je učenike naučiti samostalno promatrati, rješavati probleme, otkrivati, zaključivati, kritički promišljati i primjenjivati stečeno znanje u svakodnevnom životu. Upravo je učenje otkrivanjem, koje se zasniva na konstruktivizmu, u kojem učenici rješavaju zadane probleme sa ili bez vodstva učitelja, primjenjivo u nastavi Prirode i društva. U ovom radu prikazuje se primjena strategije učenja otkrivanjem uz promatranje tijekom izvanučioničke terenske nastave. Terenska nastava provedena je u mjestu Trilj s učenicima trećega razreda osnovne škole. Učenici su tijekom terenske nastave poučavani o geografskim pojmovima orijentacije u prostoru uz poveznice na orijentaciju pomoću znakova u prirodi. Uz osnove orijentacije u prostoru, koju su savladali pomoću učenja otkrivanjem, učenici su koristeći fotografije i crteže prikupljene tijekom terenske nastave izradili fotoherbarij i dokumentirali prirodnu baštinu zavičaja u svrhu sistematizacije znanja vezanih uz nastavu Prirode i društva. Opažanja učenika i znanja usvojena tijekom terenske nastave provjerena su završnom pisanom provjerom znanja, u kojoj je naglasak stavljen na provjeru konceptualnog razumijevanja učenika. Ovaj primjer iz prakse prikazuje kako učenici primjenom učenja otkrivanjem te promatranjem prirode i bilježenjem vlastitih opažanja s lakoćom ostvaruju tražene odgojno-obrazovne ishode u nastavi Prirode i društva.
Ključne riječi
nastava Prirode i društva; terenska nastava; orijentacija u prirodi; prirodna baštinu zavičaja
Hrčak ID:
296757
URI
Datum izdavanja:
28.2.2023.
Posjeta: 1.283 *