Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.32633/eb.9.11

Učenje o energetskim učincima prehrane živih bića kroz igru

Mihaela Štargl ; Primary School „Veliko Trojstvo“, Veliko Trojstvo, Croatia
Marina Švelec ; Primary School “Ivana Kukuljevića Sakcinskog“, Ivanec, Croatia


Full text: croatian pdf 1.389 Kb

page 107-115

downloads: 177

cite


Abstract

Učenje kroz igru tehnika je koja uz pažljivo osmišljavanje može potaknuti aktivno učenje temeljeno na kritičkom promišljanju uz suradnju učenika. Uz dobro osmišljenu igru usvajanje nastavnih sadržaja je učinkovitije jer pobuđuje interes učenika. Učenici uglavnom samostalno oblikuju primjere hranidbenih lanaca, ali se mogu uočiti poteškoće u razumijevanju prijenosa energije kroz hranidbeni lanac. Igra “Zvjezdica za zvjezdicom” razvijena je u sklopu projekta (IP-CORONA-2020-12-3798), kojeg sufinancira Hrvatska zaklada za znanost. Cilj igre je osigurati razumijevanje hranidbenih odnosa kod učenika te njihovo povezivanje s prijenosom energije kroz hranidbeni lanac. Igra je provedena s 50 učenika 8. razreda. Raspravom s učenicima temeljem njihovih odgovora na radnim listićima, osmišljenim u svrhu vrednovanja za učenje, utvrđeno je da su učenici uglavnom uspješno ostvarili odgojno-obrazovne ishode koji provjeravaju razumijevanje hranidbenih odnosa i energijskih učinaka prehrane. Na temelju riješenosti zadataka na radnim listićima utvrđeno je da su uspješno usvojeni koncepti Međuovisnost živih bića, Održavanje ravnoteže u prirodi te Pretvorbe energije na razini ekosustava. Manje poteškoće su vidljive u razumijevanju koncepta Prijenos energije kroz hranidbeni lanac. Na temelju analize učeničkih odgovora, pretpostavlja se da bi boljem uspjehu pridonijela dublja rasprava temeljena na analizi učeničkih odgovora na pitanja po završetku igre.

Keywords

učenje kroz igru; hranidbeni lanac; energija; ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda

Hrčak ID:

296761

URI

https://hrcak.srce.hr/296761

Publication date:

28.2.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 384 *